سلام دوستان گرامی ، خوشحالم که سه علی سه رو واسه بازدید انتخاب کردید ;) امیدوارم لحظات خوبی رو باهم داشته باشیم :)
خانه / مطالب گوناگون / مطالب جالب / ده عملکرد که پس از مرگ همچنان بدن انجام می دهد

ده عملکرد که پس از مرگ همچنان بدن انجام می دهد

ده عملکرد که پس از مرگ همچنان بدن انجام می دهد

مطالب جالب

marg

دانستن اینکه بدن شما بعد از مرگ قادر به انجام چه کارهاییست موضوعی جالب و در عین حال تامل برانگیز است. در ادامه شاهد این ۱۰ مورد باشید.

.

۱۰- رشد ناخن و مو
بدین صورت نیست که این اعضا به رشد خود ادامه می‌‏دهند، بلکه فقط در ظاهر اینگونه به‌‏نظر می‌‏رسند. همان‌‏گونه که بدن رطوبت خود را از دست مى‌‏دهد، پوست چروکیده شده و منقبض مى‌‏شود، در نتیجه ناخن و مو بلندتر به نظر مى‌‏آیند
.
۹- تولید صدا
جمود بدن ساعاتى پس از مرگ، موجب انقباض و سفت‌‏شدن عضلات مى‌‏گردد. این موضوع به‌‏علاوه‌‏‌‏ی آزادشدن گازها و تارهاى صوتى که سفت و انعطاف ناپذیر هستند، باعث تولید صداهاى ناهنجار مى‌‏شود.
.
۸ – رشد سلول‌‏های پوست
این سلول‌‏ها به مراقبت زیادى نیاز ندارند و خودکفا هستند، چرا که بیشتر عمرشان را در خارجى‌‏ترین قسمت بدن مى‌‏گذرانند و از طریق جذب و تراوش تغذیه کرده و بدین طریق به مدت چند روز مى‌‏توانند از خود دفاع کنند.
.
۷- دفع ادرار
ماهیچه‌‏هاى کنترل‌‏کننده وظیفه‌‏ی نگه‌‏داشتن ادرار را به عهده دارند. وقتى مرگ رخ مى‌‏دهد، آنها از کار باز مى‌‏ایستند. پیش از جمود بدن که ساعاتى به طول مى‌‏انجامد و بدن وارد وضعیت شل و سستى مى‌‏شود، دفع ادرار به‌‏صورت بی‌‏اختیار انجام می‌‏شود.
.
۶- مدفوع
ماهیچه هاى شل و سست، توانایی نگه‌‏داشتن چیزی را ندارند. در روال عمل دفع، گازهاى تولید شده در بدن، مدفوع را در طول مسیر روده ها به حرکت درمى‌‏آورد. این موضوع براى همه رخ نمى‌‏دهد، ولى ممکن است اتفاق بیفتد.
.
۵- هضم
باکترى‌‏هاى موجود در امحا و احشا باوجود فوت میزبان هنوز به زیست خود ادامه مى‌‏دهند. بسیارى از آنها انگل هستند و برخى به تجزیه‌‏ی غذا کمک مى‌‏کنند. تا زمانى که تغذیه کنند، به زندگیشان ادامه مى‌‏دهند.
.
۴- نعوظ
به علت کشش خون، گاهى اوقات پس از مرگ نعوظ اتفاق مى‌‏افتد.
.
۳- حرکت ماهیچه
سیستم عصبى حتى ممکن است پس از توقف فعالیت مغز به عملکرد خود ادامه دهد. حرکات نامرتب و متفرق که به جاى مغز از ستون فقرات نشات مى‌‏گیرد، مى‌‏تواند دلیل همه‌‏ى پرش و تکان‌‏هاى ناگهانى بدن باشد.
.
۲- کارکرد مغز
پزشکان زمانى فوت شخصی را اعلام می‌‏کنند که قلب و شش‌‏ها از کار باز ‌‏ایستند. در حقیقت پس از مرگ، مغز براى دقایقى هنوز از مواد غذایى و اکسیژن استفاده مى‌‏کند.
.
۱- زایمان
اسناد تاریخى نشان مى‌‏دهند که پیش از مرسوم شدن مومیایى کردن اجساد، گاهى اوقات رویدادى به نام تولد در تابوت رخ مى‌‏داده است. در زنانى که زمان مرگشان باردار بودند، برخى اوقات به دلیل تجمع گاز و فشار بر روى رحم، جنین با فشار به بیرون مى‌‏آمد و عمل زایمان انجام می‌‏گرفت.


خرید فیلتر شکن قوی

خرید vpn برای ترید

خرید vpn با ip ثابت