سلام دوستان گرامی ، خوشحالم که سه علی سه رو واسه بازدید انتخاب کردید ;) امیدوارم لحظات خوبی رو باهم داشته باشیم :)
خانه / آموزش آشپزی / طرز تهیه ژله خرده شیشه

طرز تهیه ژله خرده شیشه

طرز تهیه ژله خرده شیشه

آموزش آشپزی

1

آماده سازی: ۳۰ دقیقه
مدت انتظار: ۴ ساعت
مجموعاً: ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه

مواد اولیه :
برای ۸ نفر
آب جوش ۳ لیوان
آب سرد ۳ لیوان
ژله آلوورا ۲ بسته
پودر ژله (به طعم و رنگ دلخواه) ۳ بسته
بستنی وانیلی (آب شده) دو لیوان

.

ابتدا پودر ژله ها را یکی یکی با یک لیوان آب جوش داخل شیرجوش با حرارت کم حل میکنیم.گرما باعث میشود ذرات پودر کاملا در آب حل شوند. سپس در ظرف های جداگانه با یک لیوان آب سرد مخلوط کرده و داخل یخچال میگذاریم تا سفت شوند. بهتر است جای یک لیوان آب سرد ۲/۳ لیوان آب سرد بریزید چون زودتر میبندد و سفت تر میشود. وقتی ژله ها آماده شد آنها را با چاقو به شکل مکعب های نامنظم برش میدهیم و داخل ظرف ژله مان میریزیم. بهتر است ظرف را کمی نم دار کنیم و از چند ساعت قبل داخل فریزر بگذاریم چون موقع درآوردن یخ ها آب شده و مانع چسبیدن ژله به ظرف میشود.ژله های آلوورایمان را در آب جوش حل کرده و این بار به جای آب سرد از دو لیوان بستنی استفاده میکنیم. بستنی را باید نیم ساعت قبل از مصرف از فریزر خارج کرد تا شل شود. نکته مهم این است که بستنس نه باید بیش از حد شل باشد و نه سفت.همینکه کمی روان باشد و بتوانید با چنگال آن را هم بزنید کافیست.و فراموش نکنید که منظور از دولیوان بستنی، بستنی شل شده است. کمی از ژله بستنی را داخل ظرف میریزیم و ظرف را داخل یخچال قرار میدهیم تا ژله های کف فیکس شوند بعد از آن دوباره ظرف را خارج کرده و کمی دیگر ژله میریزیم(بهتر است این کار را در ۳تا۴مرتبه انجام دهید تا ژله ها کاملا فیکس شوند.)بعد از بسته شدن ژله را از قالب خارج کرده و برای سرو آماده میکنیم

2

طرز تهیه ژله خرده شیشه

3

طرز تهیه ژله خرده شیشه

4

طرز تهیه ژله خرده شیشه

5

طرز تهیه ژله خرده شیشه

6

طرز تهیه ژله خرده شیشه

7

نکات:
۱)بهتر است به جای استفاده از ژله آلوئه ورا و بستنی از شیر عسل و پودر ژلاتین استفاده کنیم تژله خوشمزه تری داشته باشیم البته اضافه کردن مقداری گلاب در خوشمزه تر شدن بسیار موثر است.(توجه داشته باشید میزان عسل باید به گونه ای باشد که هنگام نوشیدن خیلی شیرین و خیلی کم شیرین نباشد یعنی میزان شیرینی دقیقا مثل شیرعسل معمولی)
۲)حتما و حتما قالب را چرب کرده و ۱۵دقیقه در فریزر قرار دهید تا هنگام جدا کردن ژله مشکلی نداشته باشید.
۳)در صورت تمایل ژله ها را بعد از بسته شدن قالب بزنید تا ژله زیباتری داشته باشید.
۴)تهیه این ژله با ژله پایه آلوئه ورا(بدون شیر و به صورت بی رنگ)نیز بسیار شکیل خواهد بود البته در این صورت بهتر است ژله ها حتما قالب زده شوند.
نوش جان

tnx to Sooran


خرید فیلتر شکن قوی

خرید vpn برای ترید

خرید vpn با ip ثابت