سلام دوستان گرامی ، خوشحالم که سه علی سه رو واسه بازدید انتخاب کردید ;) امیدوارم لحظات خوبی رو باهم داشته باشیم :)
خانه / گردشگری / ۳ خانه خیره کننده ساخته شده در طبیعت

۳ خانه خیره کننده ساخته شده در طبیعت

فرانک لوید رایت بـه حق یکی از مشهور ترین معماران جنبش مدرنیستی اواسط قرن اسـت. ساختمان‌های‌ او، از جمله موزه Solomon R. Guggenheim در شهر نیویورک، پارک Unity Temple Oak، و خانه زمستانی خود در Scottsdale، آریزونا، از محبوب‌ترین ساختمان‌های‌ دورانی هستند کـه خطوط تمیز و مواد ارگانیک حاکم بودند. با این حال، خانه Fallingwater او احتمالاً مشهور ترین اثری اسـت کـه او طراحی کرده اسـت زیرا بر روی یک آبشار طبیعی در Bear Run ساخته شده اسـت.

بریتیش کلمبیا، کانادا

بریتیش کلمبیا، کانادا

معمار ایرانی، میلاد اشتیاقی، چیزی را کـه خانه کوهستانی می نامد، بین چهار درخت از پیش موجود طراحی کرد کـه کمی رنگ بـه صخره سنگی جزیره کوادرا، زمینی خوش منظره در سواحل شرقی ونکوور اضافه کرد. اگر چه سطوح کمی از اقامتگاه مجتمع در کوهستان وجوددارد، اما بسیار سازماندهی شده اسـت: فضاهای خاصی برای والدین و دیگران برای پسر و خانواده او وجوددارد، و این دو از طریق یک منطقه تفریحی بـه هم متصل هستند.

هگرا، عربستان سعودی

3 خانه خیره کننده ساخته شده در طبیعت

طراح Amey Kandalgaonkar می‌گوید: «وقتی برای نخستین بار تصاویر معماری مقبره سنگی مدائن صالح را در عربستان سعودی دیدم، می‌دانستم کـه باید از ان بـه عنوان الهام دریک پروژه معماری استفاده کنم. ان پروژه بـه خانه درون صخره ای در صحرای عربستان سعودی تبدیل شد. با توجه بـه پیچیدگی بصری صخره های‌ مدائن صالح، او همه ی چیز را از نظر شکل و ترکیب ساده نگه داشت.

 

در واقع، بیشتر خانه با نرم افزار سه بعدی طراحی شده اسـت. استفاده از صفحات و مکعب های‌ ساده برای دستیابی بـه تعادل بصری ضروری بود. «هنگامی کـه خانه را درون این سنگ قرار دادم، سعی کردم تا حد امکان تأثیر بصری ان را از سطح چشم حفظ کنم. وسعت واقعی مداخله تنها زمانی آشکار می شود کـه از چشم یک پرنده مشاهده شود،” Kandalgaonkar اضافه می کند.

 

منبع : سایت تالاب

 


خرید فیلتر شکن قوی

خرید vpn برای ترید

خرید vpn با ip ثابت