سلام دوستان گرامی ، خوشحالم که سه علی سه رو واسه بازدید انتخاب کردید ;) امیدوارم لحظات خوبی رو باهم داشته باشیم :)
خانه / رپورتاژ آگهی / پژو ۲۰۶ تیپ ۲

پژو ۲۰۶ تیپ ۲

پیشینه ورود پژو ۲۰۶ به بازار ایران به سال ۱۳۸۰ باز می‌گردد. در دهه ۸۰ شمسی این هاچ‌بک خوش‌چهره اروپایی، یکی از مدرن‌ترین خودروهای مونتاژی ایران بود اما این روزها دیگر کمتر کسی احساس خوبی از دیدن ۲۰۶ در خیابان‌ها دارد! ۲۰۶ در ابتدا شش تیپ مختلف داشت، ولی از سال ۱۳۹۱ فقط تیپ‌های ۲ و ۵ آن در خطوط تولید باقی ماندند. مهم‌ترین تغییر درمیان تیپ‌های ۲۰۶ برای تیپ ۲ آن اتفاق افتاد که از سال ۱۳۹۰ به ترمزهای ABS و همچنین ایربگ‌ راننده مجهز شد و سپس از سال ۱۳۹۲ ایربگ سرنشین جلو نیز به آن اضافه شد. سری نخست تیپ ۵ نیز تا قبل از ۱۳۸۶ با قطعات مرغوب فرانسوی تولید می‌شد اما بعدها و با داخلی‌سازی بیشتر آن، این روزها دیگر تفاوت کیفی چندانی میان تیپ‌۲ و تیپ۵ وجود ندارد. افت شدید کیفیت، کهنه‌شدن طراحی و تکنولوژی‌های قدیمی این خودرو، در کنار دوام فنی نه‌چندان زیاد آن باعث شده است که ۲۰۶ دیگر آن هاچ‌بک دوست‌داشتنی دهه ۸۰ شمسی نباشد. ایران خودرو از اوایل سال ۹۸، «سنسور عقب» و «سی دی پلیر» را از تجهیزات استاندارد خانواده ۲۰۶ حذف کرد و «ترمز دیسکی عقب» را هم از تیپ ۵ برداشت. در بهار ۱۴۰۱ ایران خودرو، پژو ۲۰۶ پانوراما را معرفی کرد که سقف شیشه‌ای و رینگ آلومینیومی داشت و ترمز عقبش از نوع دیسکی بود. سایر ویژگی‌های ۲۰۶ پانوراما دقیقا مشابه ۲۰۶ تیپ ۳ است.

  • مزایای پژو ۲۰۶

    • ترمزهای مطمئن
    • مصرف سوخت
    • فراوانی قطعات یدکی
    • فرمان نرم‌تر از ۲۰۷
  • معایب پژو ۲۰۶

    • کیفیت ساخت
    • فضای محدود ردیف عقب
    • مشکلات جعبه‌دنده اتومات
    • عایق‌بندی ضعیف‌تر از ۲۰۷
    • سفارشی شدن سنسور و سی دی پلیر (از مدل ۹۸)
    • سفارشی شدن ترمز دیسکی عقب برای تیپ ۵ (از مدل ۹۸)

 

 

طراحی پژو ۲۰۶ تیپ ۲

مسلما یکی از نقاط قوت پژو ۲۰۶ طراحی بدنه آن است. پلتفرم این خودرو نه در ایران بلکه در کشور فرانسه تولید شده است. فرانسوی‌ها www.peugeot.fr نیز همواره به طراحی متفکرانه و حساب‌شده شهرت دارند. حتی در وب‌سایت‌های خارجی نیز از طراحی انواع پژو به‌خصوص پژو ۲۰۶ با احترام یاد می‌کنند. با خرید خودرو پژو ۲۰۶ یک خودروی اسپرت را سوار خواهید شد.

طراحی داخلی و خارجی پژو ۲۰۶ پس از گذشت دو دهه از تولید آن هنور هم برای خریداران جذابیت دارد.

طراحی داخلی ۲۰۶ نیز مانند بیرون آن، اصیل و حساب‌شده است. هرچند که در سال‌های اخیر، ایران‌خودرو از کیفیت مواد اولیه در ساخت قطعات کابین کاسته است؛ اما هنوز هم ۲۰۶، یکی از بهترین طراحی‌های داخلی در میان خودروهای تولید ایران را دارد. می‌توان گفت با خرید پژو ۲۰۶ (فروش پژو ۲۰۶ در سایت بوق) متعلق به دهه هشتاد و اوایل دهه نود، به‌شرط تمیز بودن خودرو، رانندگی با کابین باکیفیت‌تری را تجربه خواهید کرد.

وضعیت موتوری و فنی ۲۰۶ تیپ ۲

بر روی ۲۰۶ تیپ ۲، یک موتور TU3 با مشخصات زیر نصب شده است:

حجم ۱۳۶۰ سی‌سی
قدرت موتور ۷۵ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
گشتاور ۱۱۸ نیوتون‌متر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه
تعداد سیلندر چهار
تعداد سوپاپ هشت

 

مصرف سوخت پایین ۲۰۶ تیپ ۲

یکی از مزایای پژو ۲۰۶ تیپ ۲، مصرف سوخت پایین آن است و از این نظر، یک خودروی بسیار اقتصادی محسوب می‌شود. میزان مصرف سوخت آن در مسیرهای شهری، ۸٫۹ لیتر و خارج از شهر و اتوبان‌ها ۵ لیتر در هر صد کیلومتر است؛ هم‌چنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو، ۶٫۴ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. این ارقام، نشان‌دهنده مصرف سوخت پایین این ماشین و وضعیت بسیار بهتر آن نسبت به خودروهای هم‌رده است. هم‌چنین این روزها با توجه به گران‌شدن بنزین، میزان مصرف سوخت خودروها اهمیت بیشتری نیز پیدا کرده است و مصرف سوخت کمتر، هزینه‌ نگه‌داری خودرو را تا میزان زیادی کاهش می‌دهد و از این نظر باید آن را خودرویی اقتصادی دانست.

مشاهده قیمت روز خودرو در سایت بوق https://boogh.ir/

 

 


خرید فیلتر شکن قوی

خرید vpn برای ترید

خرید vpn با ip ثابت