سلام دوستان گرامی ، خوشحالم که سه علی سه رو واسه بازدید انتخاب کردید ;) امیدوارم لحظات خوبی رو باهم داشته باشیم :)
خانه / رپورتاژ آگهی / خرید کلاف مبل

خرید کلاف مبل

هر دسته‌ای از جامعه به دکوراسیئن درست و زیبای منزل نیاز دارند. این دکوراسیون باید هرچند وقت عوض شود تا با روحیات و مد هر جامعه‌ای یکی باشد. اما با اوضاع اقتصادی امروزه قسمت عمده‌ای از جامعه توان عوض کردن یا خرید مبلمان جدید را ندارند. پس راه حل برای تغییر دکوراسیون منزل تعمیر کردن مبلمان است. تعمیر کردن مبلمان دو قسمت دارد که شامل کلاف مبل و رویه کشی آن می‌شود. در این مقاله به تعمیر کلاف مبل و خرید کلاف مبل می‌پردازیم.

کلاف مبل چیست

کلاف مبل چیست

هر مبلی دارای یک قسمت چوبی و بدنه اصلی است که کلاف نام دارد. تراکم کلاف بسته به نوع مبل متفاوت است. برای مثال در مبل‌های استیل استفاده از کلاف و چوب بالا است، در مبلمان کلاسیک نسبت به استیل تراکم چوب کمتر است و در مبلمان راحتی بسیار کم کلاف دیده می‌شود. بیشتر کاربرد چوب کلاف در مبلمان راحتی قسمت پایه‌های ان است که دیده می‌شود. کلاف مبل را می‌توان به صورت خام و تک تهیه کرد و اگر رویه کشی مبل شما مشکلی ندارد می‌توانید کلاف مبل را بخرید و رویه مبل خود را بر روی کلاف دیگری پیاده کنیدو برای تعمیر مبل استفاده کرد .

انواع مبل و کلاف آن

انواع مبل و کلاف آن

مبل سلطنتی: مبل سلطنتی همان مبل استیل است که دارای طرح و رنگ‌های خاصی است. کلاف مبل استیل دارای منبت کاری بسیار زیبا با مقاومت عالی است. منبت کاری یکی از هنرهای ایرانی است که شکوه و جلال خاصی را دارا است. استفاده از مبل استیل باید دکوراسیون خاص خود را داشته باشد و با سبک‌های دیگر سازگار نیست.

مبل کلاسیک: مبلمان کلاسیک به اندازه مبلمان راحتی طرفدرا پیدا کرده‌اند. مبل‌های کلاسیک راحت با انواع دکور مچ می‌شوند و پارچهآن راحت‌تر پیدا می‌شود. مبل کلاسیک انواع رنگ برای کلاف دارد و می‌توانید به صورت سفارشی خرید کلاف مبل کلاسیک را با رنگ دلخواه خود انجام دهید.

تعویض پارچه مبل

مبل راحتی: مبلمان راحتی همانطور که از اسم آن پیدا است برای استراحت، مهمان، استفاده روزانه، اداری و … بسیار مناسب هستند. بر روی این نوع مبلمان می‌توانید انواع پارچه با انواع رنگ به کار ببرید. این نوع مبل منبت کاری و تزئین ندارند بلکه بیشترین قسمت آنها را پارچه پوشانده است. در مبل‌های راحتی چوب به کار رفته است اما نسبت به مبلمان استیل و کلاسیک به مقدار کمتری مصرف چوب داشته است و کمتر چوب برای آن به کرا رفته است. در مبلمان راحتی تنها چوب کلاف پایه‌ها و برخی جاهای تزئینی مانند دسته‌ها به کار رفته است.

نکاتی که در خرید کلاف مبل باید به آن توجه داشته باشیم

نکاتی که در خرید کلاف مبل باید به آن توجه داشته باشیم

کلاف با چوب‌های مختلفی ساخته می‌شود که این چوب‌ها بسته به مدل کلاف متنوع هستند. برای مثال در تعمیر مبل استیل باید چوبی به کار برده شود که انعطلاف بالایی داشته باشد و بتوان شکل دهی مناسب را با آن انجام داد. همچنین در انتخاب نوع چوب کلاف دقت کافی را داشته باشید زیرا برخی از چوب‌ها مقاومت کافی برای استفاده را ندارند. باید حتما تعداد اعضای خانواده را در نظر بگیرید که هرچه تعداد بالاتر برود، چوب محکم‌تری را انتخاب کنید. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنیم آب و هوا است. باید به آب و هوای محل زندگی خود دقت کنید که با نوع چوب هماهنگ باشد و در جنس آن تداخل ایجاد نکند. اگر نسبت آب و هوا با نوع چوب هماهنگ نباشد ممکن است فرسودگی، ترک یا شکستگی در مدت زمات کمی بر روی بل خود را نشان دهد.

انواع چوب کلاف

انواع چوب کلاف

چوب‌های مختلفی برای کلاف مبل‌ها به کار می‌روند که تعداد آنها بسیار بالا و متنوع هستند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین و پرفروش‌ترین کلاف‌های مبل اشاره می‌کنیم.

چوب گردو: این نوع چوب دارای باقت ریز و مرتبی است که به دلیل وجود این بافت برای مبل‌هایی با منبت کاری بالا استفاده زیادی دارند. رنگ چوب گردو دو نوع است، قهوه‌ای تیره و زرد شکلاتی. طرفداران قهوه‌ای تیره بسیار بیشتر از رنگ شکلاتی است. از چوب گردو برای تولیدات دیگر مانند کلاف صندلی، میز نهارخوری، درب و کابیت و … نیز استفاده می‌کنند. چوب گردو در تماس با دست، در کاگاه‌ها ممکن است حسایت ایجاد کند و باعث قرمز شدن پوست می‌شود پس اگر در کارگاه‌ها با آن کار می‌کنید حتما از دستکش استفاده کنید.

چوب بلوط: چوب بلوط رنگ‌های زیادی دارد و از نظر مقاومت و استقامت رتبه بالایی را دارا است. چوب بلوز ممکن است به مرور زمان رنگ عوض کند و این رنگ عوض کردن نشان از طبیعی بودن چوب است. چوب بلوط زیبایی منحصر به فردی دارد و تنها با یک سوهان کشی بسیار ساده و جلا دادن جلوه خاصی را به خود می‌گیرد.

چوب راش: چوب راش انعطاف پذیری بسیار بالایی را دارد و می‌تواند جلوه زیبایی را در خانه شما ایجاد کند. این نوع چوب کمی سنگین است و حمل و نقل آن ممکن است سخت باشد. چوب راش انرژی مثبت را در خانه ایجاد می‌کند که حس و حال خوب و زیبایی همزمان در خانه ایجاد می‌شود.

چوب افرا

چوب افرا: چوب افرا نرم و با مقاومت بالا است که رشد بسیار زیادی را دارا است. به دلیل رشد بالای آن چوبی است که به راحتی می‌توان آن را پیدا کرد و نسبت به چوب‌ها نام برده شده قیمت مناسب‌تری دارد. چوب افرا حساسیت ایجاد نمی‌کند و در برابر ضربه مقاوم است. همچنین وزن این چوب نسبت به چوب‌های دیگر کمی بیشتر می‌باشد ولی در عوض زیبایی چوب، سنگین بودن آن را از یاد می‌برد.

چوب نرم: چوب‌های دیگری وجود دارند با عنوان چوب نرم که به سه دسته تقسیم می‌شوند. چوب بلسان، کاج اروپایی و چوب ارزان قیمت جزو چوب‌ها نرم هستند.

چوب اروپایی از نظر ارزش در چوب‌های نرم حرف اول را می‌زند و رنگ مشکی آن طرفداران بسیار زیادی دارد. دوام چوب کاج اروپایی بالا است و ارزش خریدن را دارد.

کاج بلسان با نام نراد هم معروف است که دو رنگ سفید و قهوه‌ای دارد. این نوع چوب کیفیت خوبی دارد و می‌توان برای خانواده‌های کم جمعیت چوب مناسبی باشد.

کاج ارزان قیمت هم از اسم آن پیدا است و نسبت به چوب‌های دیگر قیمت کمتری دارد. کیفیت این محصول متوسط است و درصد بسیار کمی از مردم از این نوع چوب برای مبلمان استفاده می‌کنند.

 

مبل تاپ

 


خرید فیلتر شکن قوی

خرید vpn برای ترید

خرید vpn با ip ثابت