سلام دوستان گرامی ، خوشحالم که سه علی سه رو واسه بازدید انتخاب کردید ;) امیدوارم لحظات خوبی رو باهم داشته باشیم :)
خانه / رپورتاژ آگهی / اجزای بالابر ساختمانی شامل چه قطعاتی میشود

اجزای بالابر ساختمانی شامل چه قطعاتی میشود

اجزای بالابر ساختمانی شامل چه قطعاتی میشود

هر ماشین یا وسیله ای هیدرولیکی که در امور مختلف خصوصا ساخت و ساز به کار می رود در روند تولید از اجزا و ابزارالاتی تشکیل شده است که کارخانه جات و کارگاه های بزرگ دست به تولید آن زده اند.

آنچه بسیار حائز اهمیت است کیفیت قسمت های تشکیل دهنده یک ماشین است که در کنار هم بتوانند بهترین کارایی را از خود نشان دهند.

مصالح بر یا همان بالابرهای ساختمانی در شرایط اصولی و امکانات بروز طراحی و تولید و بعد از گذشت سال ها عملکرد آن قوی تر شده است که شاهین ابزار بهترین تولید کننده بالابر ساختمانی در خاورمیانه میباشد..

http://upcity.ir/images/38727354619080813504.jpg

اجزای اصلی بالابر ساختمانی

الکتروموتور قدرتمند

جعبه نگهدارنده بار یا اشخاص

گیربکس برای سرعت دور موتور

سیم های بکسل بار یا طناب هایی از جنس قوی فولاد

انواع پایه ها یا لوله ها از جنس گازی برای قرارگیری بالابرها بر روی سطح زمین

ریل مخصوص نصب جعبه های نگهدارنده

قلاب ها

وینچ یا قرقره

کرپی و باکت ها برای حمل انواع سیمان، شن، گچ و …

در کنار اجزای مهمی که نام برده شد این نکته مهم را نیز بیان می داریم که یک بالابر بر خلاف جرثقیل و حتی لیفتراک، قابلیت منحصر به فردی دارد.

بر روی بالابرهای پیشرفته ساختمانی ابزاری مانند ریموت برای کنترل از راه دور روی آن نصب گردد که این ویژگی های بالابر ساختمانی نسبت به دیگر ماشین های ساختمانی می رساند. از دیگر ویژگی های بالابر ساختمانی ایمن عبارتند از :

  • قوی بودن ریل
  • پایه های مستحکم
  • وجود سیم پیچ های مسی در الکتروموتور با قابلیت توان حمل بار های سنگین
  • دندانه های محکم و کیفی گیربکس

الکتروموتور بالابر ساختمانی

کار اصلی الکتروموتور تبدیل کردن نیروی الکتریکی به نیروی دورانی میباشد الکتروموتور در بالابر ساختمانی وظیفه تامین نیروی محرک را به عهده دارد که در دو تیپ سه فاز و تکفاز و بسته به نیاز و توان بالابر انتخاب می شود. الکتروموتور بالابر ساختمانی  بر اساس وزن بالابر و ارتفاع انتخاب میگردد.

http://upcity.ir/images/79144121858118517978.jpg

گیربکس بالابر ساختمانی

گیربکس بالابر ساختمانی , گیربکس ها گاهنده و افزاینده دور می باشد که در بالابر به عنوان کاهنده دور و بالل برنده نیروی خروجی گیربکس را برعهده دارد. در بالابرهای ساختمانی از گیربکس های تیپ حلزونی استفاده میگردد.

شاسی بالابر ساختمانی

شاسی بالابر ساختمانی به مجموعه آهن آلاتی گفته می شود که اسکلت اصلی و یا بدنه بالابر را تشکیل می دهد و سایر اجزا بر روی آن نصب می شود. استراکچر شامل چندین قسمت می شود:
– پایه های بزرگ و کوچک
– ریل (و یا ناودانی)
-; جعبه (و یا کالسکه)
قرقره

http://upcity.ir/images/95420012446369985576.jpg

وینچ بالابر (کالسکه بالابر)

 

وینچ بالابر به قسمتی از بالابر گفته میشود که موتور و گیربکس و قرقره را درخود نگه میدارد.

http://upcity.ir/images/63681307911838847282.jpg

باکت بالابر ساختمانی 

پاکت بالابر ساختمانی جهت جابجایی و حمل مصالح مانند شن. ماسه. سیمان وغیره… از باکت استفاده میگردد باکت حمل مصالح با توجه به وزن بالابر ساختمانی در حجم های مختلف تولید می شود.

پاکت بالابر که در بالابر های ساختمانی قابل استفاده بوده و معمولا استاندارترین سایز این پاکت ها به اندازه یک فرغون و ۲۲ لیتر می باشد که استفاده از این باکت ها خیلی راحت و امن می باشد.

برای انتخاب باکت بالابر ساختمانی مناسب میزان وسعت و نوع پروژه ای که در آن مشغول به فعالیت می باشید و همچنین قدرت و توان الکتروموتور بالابر ساختمانی میتواند در تعیین وزن باکت بالابر ساختمانی موثر باشد.

http://upcity.ir/images/16919736763703398131.jpg

.

نکات در مورد خرید بالابر ساختمانی

نکات در مورد خرید بالابر ساختمانی بسیاری از خریداران بالابر ساختمانی ۳۰۰ کیلویی فکر می کنند بستن سیم بکسل ۸ نطاب بر روی این بالابر باعث افزایش ضریب اطمینان آن می شود، اما این امر کاملا اشتباه است. سختی بیش از حد سیم بکسل باعث می شود در هنگام کار انعطاف پذیری خوبی نداشته باشد و در صورت خم شدن بیش از حد، سیم بکسل بشکند. به همین دلیل تنها در مواقعی که ظرفیت حمل بار توسط بالابر بالاست، باید از سیم بکسل نتاب استفاده نمود.

یک بالابر ساختمانی از کنار هم قرار گرفتن تعداد متعددی از قطعات فنی مونتاژ می شود. موتور همراه با گیربکس و مجموعه قطعات مکانیکی هر بالابر ساختمانی را تشکیل می دهند. این اجزای مکانیکی لازم است تا به شکلی استوار و مهندسی شده در کنار هم قرار گیرند.

هر گونه جابجایی آنها نسبت به یکدیگر و یا شل شدن محل نصب می تواند باعث خلق فشارهای سنگین بر شفت گردان آ‌نها باشد.برای اینکه بتوانیم از حضور جمع‌ و جور و کاملاً مستحکم این بخش‌ های دوار در بالابر ساختمانی اطمینان حاصل کنیم،  قطعه ‌ای با عنوان جعبه در بالابر ساختمانی تعریف کرده ‌ایم. تمام بخش ‌های گردان اعم از موتور، گیربکس، وینچ داخل این جعبه در کنار هم مونتاژ می شوند.

در طراحی جعبه بالابر ساختمانی مسئله رسیدن به یک فضای مناسب با حجم کم در قرار دادن بخش ‌های روتاری اهمیت دارد. اصولاً این جعبه باید محلی جهت محافظت قطعات مکانیکی استقرار کامل آنها و همچنین شاسی جهت ارتباط این قطعات باشد.لکن باید طراحی آن به ترتیبی انتخاب شود که بتوان به راحتی به قطعات مکانیکی مذکور دسترسی داشته و به نوعی در صورت نیاز با کمترین فشار و یا سختی آنها را تحت تعمیرات و یا تعویض قرار داد.

.

 

 


خرید فیلتر شکن قوی

خرید vpn برای ترید

خرید vpn با ip ثابت