سلام دوستان گرامی ، خوشحالم که سه علی سه رو واسه بازدید انتخاب کردید ;) امیدوارم لحظات خوبی رو باهم داشته باشیم :)
خانه / آموزش آشپزی / طرز تهیه سالاد سزار اصلی ایتالیایی

طرز تهیه سالاد سزار اصلی ایتالیایی

طرز تهیه سالاد سزار اصلی ایتالیایی

آموزش آشپزی

سالاد سزار

سالاد سزار ، سالاد محبوبی است که اولین بار توسط سرآشپز سزار کاردینی (cesare cardini) که یکی از مهاجران جنگ جهانی اول به ایالت کالیفرنیا و شهر سن‌دیه‌گو بود؛ درست شد.این سالاد خوشمزه در ۲۰ دقیقه تهیه می‌شود. قدمت این سالاد به ۱۰۰ سال پیش برمی‌گردد.

زمان آماده سازی: حداکثر ۳۰ دقیقه

مواد لازم سالاد سزار برای ۵ نفر

کاهو تازه: ۱ عدد
نان تست: ۴-۳ عدد
روغن زیتون بکر: ۱۵۰ میلی لیتر
پنیر پارمیزان: ۱۰۰ گرم
سرکه سفید: ۱ قاشق غذاخوی
تخم مرغ: ۱ عدد
سیر: ۲ حبه
آب لیموی تازه: ۲ قاشق غذاخوری
سس ورسترشایر: ۲ قاشق غذاخوری

.
طرزتهیه سالاد سزار:

۱- برای درست کردن این سالاد باید قسمت های سالم و تازه کاهو را انتخاب کرده، سپس برگ ها را خوب بشوییم و خشک کنیم.

۲- دور نان های تست را به صورت یک قاب برش می زنیم و به کنار می گذاریم (دور نان چون خشک تر است، سس و مواد را خوب به خود جذب نمی کند. به همین دلیل دور نان را جدا می کنیم و از بقیه نان استفاده می کنیم) قسمت های سفید و اسفنجی نان را به ابعاد یک سانتیمتری برش داده و در تابه نچسب که آغشته به کمی روغن و سیر له شده است با حرارت ملایم، تست می کنیم.

۳- برای آماده سازی سس سالاد ابتدا آب لیمو، تخم مرغ (تخم مرغ را یک دقیقه آب پز کنید)، سرکه سفید یا سرکه سیب، سس ورسترشایر، نمک و فلفل را مخلوط کرده و با همزن یا غذاساز خوب مخلوط می کنیم. بعد از حدود ۵ دقیقه، کم کم شروع به اضافه کردن روغن می کنیم تا حالت مایونز به خود بگیرد و کمی غلیظ شود.

۴- برای سرو این سالاد کافی است برگ های تازه کاهو را خرد کرده و در ظرف مناسب ریخته، نان های تست شده و پنیر پارمیزان رنده شده را روی آن بریزید و در نهایت سس محبوب (آمریکایی ها و اروپایی ها) را به آن اضافه کنید.

۵- در نقاط مختلف دنیا به دلیل کمبود وقت و مسائل مختلف دیگر تغییراتی در این سالاد به وجود آمده است ولی دستور تهیه ای که ذکر شد درواقع اصیل ترین دستور تهیه سالاد سزار است.

۶- با گذشت زمان این سالاد با مناطق مختلف جغرافیایی تغییراتی کرده، گاهی آن را غنی تر و مزه دارتر می کنند یا به آن سینه مرغ گریل شده، بیکن (در کشورهای غربی)، ماهی دودی یا میگو (در کشورهای ساحلی) اضافه می کنند.

۷- شما می توانید بسته به ذائقه خود افزودنی مناسب را اضافه کرده و سالاد سزار مورد پسند خود را پیدا کنید.


خرید فیلتر شکن قوی

خرید vpn برای ترید

خرید vpn با ip ثابت