سلام دوستان گرامی ، خوشحالم که سه علی سه رو واسه بازدید انتخاب کردید ;) امیدوارم لحظات خوبی رو باهم داشته باشیم :)
خانه / سخن بزرگان / زندگینامه فیثاغورث – جملات زیبا و آموزنده از فیثاغورث

زندگینامه فیثاغورث – جملات زیبا و آموزنده از فیثاغورث

جملات آموزنده و سخنان زیبا از فیثاغورث به همراه زندگی نامه

ورود به آرشیو سخن بزرگان

فیثاغورث

هرگز قبل از فکر کردن حرف نزن و کاری انجام مده.
فیثاغورث
.
.
.
آدمی را امتحان به کردار باید کرد نه به گفتار ،
چه بیشتر مردم زشت کردار و نیکو گفتارند.
فیثاغورث
.
.
.
بایستی با روح خود آشنا شده و سعادت را در اعماق روح و قلب خود جستجو کنیم.
فیثاغورث
.
.
.
فرصت از دست مده و در کار سستی مکن که میوه آن ذلت است.
فیثاغورث
.


.
.
بهترین زمان برای تربیت اراده ، ایام جوانی است.
فیثاغورث
.
.
.
اراده انسانی در کنار سرنوشت او ایستاده و چرخ تکامل او را اداره میکند.
فیثاغورث
.
.
.
دوست تو کسی است که هرگاه کلمه حق از تو بشنود ، خشمناک نشود.
فیثاغورث
.
.
.
تا میتوانی دوست برای خودت آماده کن نه از برای مالت.
فیثاغورث
.
.
.
اصل حاکم بر زندگی ما انسانها احساس است.
فیثاغورث
.
.
.
خشم با دیوانگی آغاز میشود و با پشیمانی پایان میپذیرد.
فیثاغورث
.
.
.
بایستی با روح خود آشنا شده و سعادت را در ژرفای روح و قلب خود جستجو کنیم.

فیثاغورث
.
.
.
اگر دوست تو مرتکب خطایی شد ،
از دوستی او صرفنظر مکن ،زیا که انسان در معرض خطاست.
فیثاغورث
.
.
.

پیتاگوراس، فیثاغورس یا فیثاغورث(به یونانی: Πυθαγόρας)؛ فیلسوف و ریاضیدان یونان باستان بود.۵۶۹-۵۰۰ پیش از میلاد. او نخستین کسی بود که توانست اصول پراکنده‌ای را که ریاضیدانان نخستین عمدتاً با استقرا و آزمون و خطا کشف کرده بودند، بر پایهٔ اصول و براهین قیاسی بنا کند.
.
فیثاغورس در جزیرهٔ ساموس، نزدیک کرانه‌های ایونی، زاده شد. او در عهد قبل از ارشمیدس، زنون و اودوکس (۵۶۹ تا ۵۰۰) پیش از میلادمی‌زیست.
او در جوانی به سفرهای زیادی رفت و این امکان را پیدا کرد تا با افکار مصریان باستان، بابلیان و مغان ایرانی آشنا شود. او روی هم رفته، ۲۲ سال در سرزمین‌های خارج از یونان بود و چون از سوی پولوکراتوس، شاه یونان، به آمازیس، فرعون مصر سفارش شده بود، توانست به سادگی به رازهای کاهنان مصری دست یابد. او مدتها در این کشور به سر برد و در خدمت کاهنان و روحانیان مصری به شاگردی پرداخت و آگاهی‌های بسیار کسب کرد. سپس از آنجا روانه بابل شد و شاگردی را از نو آغاز کرد. او در بابل به حالت اسارت زندگی می‌کرد تا اینکه به همراه داریوش دوم به فارس آمد و از تخت جمشید که در حال ساخت بود دیدن کرد.
وقتی او در حدود سال ۵۳۰، از مصر بازگشت، در زادگاه خود مکتب اخوتی (که امروزه برچسب مکتب فیثاغورس بر آن خورده‌است) را بنیان گذاشت که طرز فکر اشراقی داشت. هدف او از بنیان نهادن این مکتب این بود که بتواند مطالب عالی ریاضیات و مطالبی را تحت عنوان نظریه‌های فیزیکی و اخلاقی تدریس کند و پیشرفت دهد.
شیوهٔ تفکر این مکتب با سنت قدیمی دموکراسی، که در آن زمان بر ساموس حاکم بود، متضاد بود. و چون این مشرب فلسفی با مذاق مردم ساموس خوش نیامد، فیثاغورس به ناچار، زادگاهش را ترک گفت و به سمت شبه جزیره آپتین (از سرزمینهای وابسته به یونان) رفت و در کراتون مقیم شد.
در افسانه‌ها چنین آمده‌است که متعصبان مذهبی و سیاسی، توده‌های مردم را علیه او شوراندند و مکتب و معبد او را آتش زدند و وی در میان شعله‌های آتش جان سپرد.
.
فیثاغوس دانشمند و ریاضیدان یونان باستان ، هنگامی که بر روی مثلث قائم الزاویه برسی کرد که همواره مساحت مربعی که با وتر یک مثلث قائم الزاویه ساخته میشود برابر است با مجموع مساحت دو مربعی که با اضلاع زاویه قائم ساخته میشود این قانون بعد ها به عنوان رابطه ی فیثاغورس شناخته شد که در هر مثلث قائم الزاویه ، مجذور وتر برابر است با مجموع مجذور دو ضلع زاویه ی قائمه.


خرید فیلتر شکن قوی

خرید vpn برای ترید

خرید vpn با ip ثابت