سلام دوستان گرامی ، خوشحالم که سه علی سه رو واسه بازدید انتخاب کردید ;) امیدوارم لحظات خوبی رو باهم داشته باشیم :)
خانه / مطالب گوناگون / مطالب جالب / خصوصیات چپ دست ها ، افراد معروف چپ دست + عکس

خصوصیات چپ دست ها ، افراد معروف چپ دست + عکس

خصوصیات روانشناختی و شخصیتی چپ دست ها

و افراد معروف چپ دست به همراه عکس

عکس نوشته پروفایل چپ دست ها

چپ دست

خصوصیات روان‌شناختی افراد چپ‌دست
اگر چپ‌دست هستید، ویژگی‌های شخصیتی شما انعطاف‌پذیری و عدم وابستگی است. در این‌جا حقایق جالب توجهی در مورد افراد چپ‌دست، کسانیکه با دست چپ کار می‌کنند، و بازیکنان چپ‌دست می‌آوریم. خصوصیات رفتاری افراد چپ‌دست اغلب اوقت با مطالب نادرستی در مورد این‌گونه افراد همراه بوده است. برای مثال زمانی اعتقاد بر این بود که چپ‌دست‌ها مستعد بیماری‌هایی چون گفتارپریشی فکری، اسکیزوفرنی و لکنت زبان هستند. برخی پزشکان نیز معتقد بودند که افراد چپ‌دست بیشتر مبتلا به سرطان سینه، آلرژی و آسم می‌شوند. این‌گونه مطالب نادرست در مورد افراد چپ‌دست به وسیله دکتر میخائیل پیترز استاد دانشگاه گلف در سال ۲۰۰۶ رد شد. به هر حال بعضی از خصوصیات شخصیتی افراد چپ‌دست درست به نظر می‌رسد.
.

ادامه مطلب را دنبال کنیـــد . . .


آماری در خصوص افراد چپ‌دست
حدود ۱۰ درصد جمعیت جهان چپ‌دست هستند. ترکیب ژنتیکی که باعث غلبه چپ‌دستی بر راست دستی می‌شود، ژن ۱LRRTM نام دارد. افرادی با مقدار بیشتر این ژن، چپ‌دست هستند.
مراکز گفتاری افراد چپ‌دست و راست‌دست در قسمت چپ مغز قرار دارد. قسمت چپ مغز روی هماهنگی قسمت‌های مختلف و فرامین و دستورات متمرکز است، در حالی که قسمت راست مغز روی مفاهیم و احساسات کنترل دارد. تعدادی از افراد نیز با هر دو دست کار می‌کنند.
.
خصوصیات روان‌شناختی افراد چپ‌دست
رهبری: حدود ۶۶ درصد از رئیس جمهورهای آمریکا در ۳۰ سال گذشته چپ‌دست بوده‌اند. بیل کلیتون، جرج بوش، رونالدو ریگان و جرالد فورد رؤسای جمهوری چپ‌دست بوده‌اند. باراک اوباما و جان مک‌کین نیز چپ‌دست هستند.
سرعت تفکر: مطالعات نشان داده است که این‌گونه افراد استثنائی‌اند. تحقیقاتی در کشور ایتالیا بیان می‌کند که افراد چپ‌دست در حین بازی‌های کامپیوتری و یا مسابقات ورزشی سریع‌تر فکر می‌کنند. چپ‌دست‌ها تمایل به کسب درآمد بیشتری دارند.
افرادی که با هر دو دست کار می‌کنند، هنگامی که با اطلاعات جدید مواجه می‌شوند، توانایی تغییر عقیده بیشتری دارند که این موضوع به آن‌ها کمک می‌کند تا هر دو سوی قضیه را ببینند.
.
ویژگی‌های شخصیتی افراد چپ‌دست
استقلال: بعضی از کارشناسان معتقدند، افراد چپ‌دست کمتر وابسته‌اند، چون مجبورند با دنیایی که برای آن‌ها ساخته نشده سازگاری پیدا کنند. دکتر پیترز می‌گوید: چپ‌دست‌ها به علت داشتن تمایلات استقلال‌طلبانه در برابر فشارهای اجتماعی مقاومت بیشتری دارند.
سازگاری: تحقیقاتی در کشور کانادا نشان می‌دهد که افراد چپ‌دست، نسبت به راست‌دست‌ها سازگاری بیشتری دارند. یک فرد چپ‌دست بسیار راحت‌تر از یک فرد راست‌دست می‌تواند از دست راست خود برای انجام کارها استفاده کند. به نظر می‌رسد افرد چپ‌دست به سرعت قادر به تعویض و دگرگزینی هستند. به طور کلی، افراد چپ‌دست انعطاف‌پذیرتر، باهوش‌تر و سازگارتر از افراد راست‌دست هستند.

.

افراد مشهور چپ دست

fu702

باراک اوباما

.

fu703

چارلی چاپلین

.

همچنین ببینید :

عکس نوشته پروفایل چپ دست ها | متن درباره چپ دست ها

.

fu706

آنجلینا جولی

.

fu705

بیل گیتس

.

fu704

انیشتین

.

fu707

بوروس ویلیس

.

fu708

بوش پدر

.

fu709

جیم کری

.

fu712

مدیر شرکت IBM

.

fu711

جولیا رابرتز

.

همچنین ببینید :

عکس نوشته پروفایل چپ دست ها | متن درباره چپ دست ها

.

fu710

جان اف کندی

.

fu713

ماهاتما گاندی

.

fu714

ناپلئون

.

fu715

لئوناردو داوینچی


خرید فیلتر شکن قوی

خرید vpn برای ترید

خرید vpn با ip ثابت